última actualització: 09-07-2016 (11:58)
L’actuació permetrà alleugerir de trànsit l’interior del nucli urbà, per on circulen nombrosos vehicles pesants. El traçat considerat més idoni té una longitud d’1,8 quilòmetres i discorre pel nord de Sant Miquel de Balenyà.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha obert aquest divendres el procés d’informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental de la variant de Sant Miquel de Balenyà, a Seva (Osona). Aquesta actuació pretén alleugerir de trànsit, especialment de vehicles pesants, la carretera BV-5303, que comunica la C-17 cap a Seva i Viladrau, passant per l’interior de Sant Miquel de Balenyà.
Cada dia travessen aquest nucli per la BV-5303 prop de 8.000 vehicles i, en el seu recorregut, existeix un pont sobre la línia R-3 de Rodalies que té una amplada poc adequada per al trànsit que hi circula. La variant que es projecta reduirà el trajecte i permetrà millorar la fluïdesa i seguretat de la circulació i se sotmet a informació pública per tal que administracions, entitats i particulars presentin les propostes que considerin oportunes.
L’alternativa considerada més idònia planteja una variant d’1,8 quilòmetres de longitud que voreja pel nord i nord-oest el nucli de Sant Miquel de Viladrau i comporta una inversió de 3,8 milions d’euros. El traçat s’inicia a l’actual BV-5303 a la rotonda del carrer del Serrat de la Creu, segueix la carretera actual uns 500 metres fins a una nova rotonda que es projecta per a derivar l’accés a l’actual pont del ferrocarril cap a la nova variant.
Nou pont sobre el ferrocarril
Així, es preveu un nou pont sobre la línia del tren més ample que l’actual, que tindrà 23 metres de longitud i 13 d’amplada i connectarà amb una nova rotonda en l’encreuament amb la BV-5305 (carretera de Taradell). A continuació, la variant voreja pel nord-oest el nucli de Sant Miquel de Balenyà per retrobar finalment amb l’actual BV-5303.
La nova variant consistirà en una carretera de tipus comarcal de dos carrils de 3,50 metres d’amplada, un per sentit, i vorals de mig metre, tret del tram de la carretera de Taradell (BV-5305) que tindrà vorals d’un metre. S’inclou en el projecte una millora dels primers 300 metres de la carretera de Taradell, on es formarà un itinerari per a vianants de 2 metres d’amplada fins a connectar amb el camí del Cementiri.
Els estudis que ara s’exposen analitzen una segona alternativa, pel sud de Sant Miquel de Balenyà, que té una longitud de 2,8 quilòmetres i un cost de 7,2 milions d’euros.